studio voor ontwerp & communicatie | 023 - 202 53 84

Logo’s en huisstijlen

De identiteit, het logo en de huisstijl

Het logo verbeeld de identiteit van de organisatie. Bij het ontwikkelen van de huisstijl of corporate identity gaan we de kernwaarden waar de doelgroep het bedrijf in herkent grafisch vertalen. Het logo straalt de emotie van de organisatie uit en wordt door vertaald naar de volledige huisstijl. De huisstijl is eigenlijk een verzamelnaam voor het complete plaatje dat je als bedrijf wil uitstralen.

Voor ons als grafisch ontwerpers is het daarom erg belangrijk dat we het bedrijf en de doelgroep goed begrijpen. De eerste stap die daarom ook zullen zetten is praten en kijken. We willen voelen hoe het bedrijf werkt en we willen weten waar jullie voor staan.

Uiteindelijk draait het bij de huistijl om herkenbaarheid. Het gebruik van een beeldmerk, specifieke vormen, lettertype, kleuren en ook foto’s zorgen ervoor dat uw doelgroep uw uitingen herkent. Het consistent toepassen van deze uitingen zorgen ervoor dat uw merk steeds sterker wordt. Mensen zullen in één oogopslag gaan zien dat een uiting bij uw organisatie vandaan komt.

De huisstijl begint bij een goed logo. Het logo is hart van de organisatie of van het product. Het gevoel dat een logo teweeg brengt is van belang. Wat wilt u bereiken? Een sportschool wil wellicht een dynamisch, actief gevoel bereiken terwijl een dokter wil dat iemand zich op zijn gemak voelt.

Waar kunt u op rekenen?

Een uniek logo op maat!
Meerdere conceptvoorstellen
Korte lijnen. Direct contact met de vormgever.
Volledig gebruiksrecht van het ontwerp. Het is immers uw logo!

Ambasco is naast het volledig opnieuw ontwerpen van een logo ook sterk in het herstijlen van een bestaand logo. Een bestaand logo is ook regelmatig toe aan een update. Ambasco is in staat om met behoud van karakter uw logo een opfrisbeurt te geven

Formulier verzenden...

Er is een fout opgetreden in de server.

Uw formulier is verzonden.

De ontwikkeling van de huisstijl

De ontwikkeling van een huisstijl begint bij het zoeken van de juiste kleuren bij een bedrijf en de ontwikkeling van een logo. Vervolgens wordt de stijl doorgetrokken naar briefpapier, visitekaartjes,  powerpoint slides en uiteraard de website. De huisstijl gaat echter nog verder. Feitelijk is elk contact dat een organisatie met de buitenwereld heeft onderdeel van de huisstijl.

Na de ontwikkeling van de basis van het logo en de huisstijl gaan we samen met de organisatie een stap verder en kijken we naar de brochures, buitenreclame, eventuele bedrijfskleding, autobestickering, beurspresentaties, posters, enzovoort.

Het gevolg van een goed logo en krachtige huisstijl

Het consistent doorvoeren van de huisstijl in alle contacten van de organisatie met zowel de buitenwereld als de interne medewerker zorgt voor een enorme herkenbaarheid en duidelijkheid. Voor de medewerkers wordt makkelijk omdat het voor hen altijd duidelijk is hoe ze iets moeten presenteren. Hoe sluiten ze af in een email, hoe ziet een powerpoint er uit. De boodschap is consequent. Een positieve uitstraling zorgt er ook voor de mensen de organisatie als een positief ‘ wezen’ gaan zien. Iets waar mensen bij willen horen. Zowel om te werken als om klant te worden.

Zullen wij helpen om tot dit mooie resultaat te komen?

< TERUG NAAR home

©2017 Ambasco - Zijlweg 142 H, 2015 BH Haarlem - T 023 202 53 84

Ontwerpstudio en Reclamebureau Haarlem

Ambasco is hét creatieve bureau van Haarlem. Onze passie ligt bij het grafisch vormgeven van de ambities van onze klanten. We werken graag op een persoonlijke manier samen met onze opdrachtgevers. Alleen door persoonlijk contact leren we een bedrijf en zijn doelgroep goed kennen. Het Ambascoteam heeft veel ervaring in alle vormen van communicatie, van huisstijl en website tot brochures, verpakkingen, buitenreclame en volledige beursdesign.