Creativiteit stopt nooit, zelfs niet bij je verzenddoos. Het verpakkingsontwerp als onderdeel van je branding.

Ons derde artikel over de verzenddoos en het ontwerp. De toenemende webverkopen zorgen voor steeds meer pakketten die verstuurd moeten worden. Dat betekent dat we steeds meer bezorgers met pakketten zien lopen. Dat we mensen met een pakketje achter op de fiets zien. Een geweldige kans om aan je merkbekendheid te werken!

Creativiteit stopt nooit, zelfs niet bij je verzenddoos. Het verpakkingsontwerp als onderdeel van je branding.

Een goede verpakking ontwerpen is een vak apart. Het is ook een geweldig vak, want er komen heel erg veel aspecten bij kijken. We zijn in Nederland al lang verzot op webwinkels, maar sinds de coronatijd is de verkoop via webwinkels de lucht in geschoten. Dat betekent ook dat er steeds meer pakketbezorgers rondrijden om de aankopen te bezorgen. En daar ligt een kans om ‘gratis’ reclame te maken en te werken aan je merkbekendheid.

Onderscheidend en herkenbaarheid

De meeste bedrijven besteden veel aandacht aan de verpakking van het product, want dat is wat consumenten in de winkel zien. Met steeds meer online aankopen en rondlopende pakketbezorgers is het erg interessant ook de verpakking van de verzenddoos in te zetten voor je marketingboodschap. De uitstraling van de doos in je huisstijl zodat mensen het direct herkennen. Ook al heb je zelf niks besteld. Als je een bezorger met de doos ziet lopen, herken je het direct. Heb je een webshop of verstuur je regelmatig producten, maak hier dan gebruik van. Het kost wat meer om een verpakking op maat te maken, maar het levert je enorm veel ‘gratis’ reclame op!

CoolBlue heeft dit goed begrepen. Behalve dat de verpakking heel herkenbaar is, zetten ze er vaak ook nog een boodschap op die weer perfect aansluit bij hun marketingcampagne!

Linkedin
Instagram
Facebook