Ontwerp een verpakking die het eigen merk laat zien

Ontwerp van de nieuwe verpakkingslijn voor Groentenhof van Preiwit voor de Belgische markt. Restrictie was om zoveel mogelijk transparantie te gebruiken om het product mooi uit te laten komen en dat het uit België komt. Groentenhof is een productiebedrijf van vollegrondsgroenten gelegen te Bornem. Gespecialiseerd in de teelt van prei en venkel voor de Belgische retail.

Naar de online website

Spelen met kleuren in de verpakking laat versheid zien

We hebben gekozen om bovenin een groene band prei te plaatsen om versheid en herkenbaarheid van product te versterken. Kleur fris oranje en mooi contrast met groen. Productnaam in ambachtelijk handgeschreven lettertype met inzetje van vers eindproduct. Onderaan de verpakking de nutro score en de herkomst van het product in de vorm van een illustratieve prei pictogram. Het resultaat is een mooie heldere transparante verpakking met een natuurlijke verse en frisse uitstraling. Product is goed zichtbaar. Land van herkomst komt duidelijk naar voren door het pictogram.

Avatar gemaakt van Frank van Ambasco. Gemaakt door Ambasco creatieve ontwerpers

Wil je weten of jouw merk klaar is voor morgen?

Natuurlijk staan we altijd open voor discussies over de beste benadering. Misschien is het wel verstandig om eerst een gesprek met Frank te voeren om te bepalen wat jouw organisatie precies nodig heeft.